ING Bankieren-app

ING breidt haar mobiel bankieren-app regelmatig uit met nieuwe features en handigheden. Onlangs verscheen een update waarmee je zelf je betaalpas in de app kunt blokkeren en deblokkeren.

Pas kwijt!

Het is altijd even schrikken als je je portemonnee of sleutelbos kwijt denkt te zijn. Vooral je portemonnee met al je pasjes is lastig, en bovendien loop je het risico dat iemand anders met jouw betaalpas betalingen gaat verrichten.

Gelukkig is het aantal contactloze betalingen dat je kunt doen zonder de pincode in te voeren beperkt, maar wat nu als iemand je pincode heeft afgekeken?

Waar je vroeger direct naar je bank belde om je betaalpas te laten blokkeren, kun je dit nu makkelijk zelf in de app regelen. Ook handig: mocht je je pasje terug vinden, dan deblokkeer je ‘m ook zelf in de app.

Je betaalpas (de)blokkeren met de app

Het (de)blokkeren van je betaalpas met de ING-app is heel simpel. De enige vereiste is dat je de ING mobiel bankieren-app op je Android- of iOS-smartphone geïnstalleerd hebt staan en geactiveerd hebt, vervolgens doorloop je de volgende stappen:

  • Open de ING-app en log in met je code, vingerafdruk of gezichtsherkenning.
  • Druk op het tabje ‘Service’, rechts onderin je scherm.
  • Druk op de knop ‘Je passen’. Hier verschijnt nu een overzicht van je passen.
Betaalpas in de ING-app
  • Druk op de pas die je wil (de)blokkeren.
  • Druk op ‘Blokkeer pas‘ of ‘Deblokkeer pas’.

Zoals je in bovenstaande screenshot ziet, kun je er in hetzelfde overzicht bovendien voor kiezen om een nieuwe pincode aan te vragen, door te drukken op de knop: ‘Vraag pincode opnieuw aan’.

Delen: